Monday, December 29, 2008

BERTEKAD DI TAHUN BARU


Yahudi di Israel menggila lagi. Di saat umat Islam sedunia hampir melupakan pembunuhan kejam yang berlaku di Kem Shabra dan Shatilla pada 1982, tentera Israel memulakan kembali operasi membunuh umat Islam di Gaza. Sehingga ke hari ini lebih 200 telah terkorban dan beratus lagi tercedera. Dan serangan serta pengeboman terus berlaku.

Bangunan-bangunan awam termasuklah universiti menjadi juga menjadi sasaran. Apakah universiti boleh menjadi sarang pengganas? Sebagaimana justifikasi penghasilan senjata biokimia dijadikan alasan menyerang negara Iraq, alasan yang membebalkan penduduk dunia sekali lagi digunakan untuk meneruskan keinginan rakus mereka menakhluki Semenanjung Gaza dan wilayah wilayah sekitar yang menjadi idaman mereka.

Apakah reaksi kita sebagai MAHASISWA dan juga masyarakat Islam sedunia dan apa yang boleh mereka lakukan di kala kesatuan umat Islam sendiri berada di tahap minima? Sudah pasti terhad. Kemarahan umat Islam mungkin sekadar boleh disalurkan melalui ‘democrazy’ ( meminjam kata Ketua Polis Negara ) sebagaimana kebiasaannya. Dan ini telah ditunjukkan oleh masyarakat Islam sedunia di merata tempat.contohnya akan mengadakan himpunannya di depan Kedutaan Amerika Syarikat pada jam 11 pagi besok.

Selain itu usaha untuk memboikot produk Yahudi dan mereka yang bersekongkol di dalam menaja negara haram itu juga telah dibuat. Fatwa telah dikeluarkan. ” 1 Rial (Ringgit) Untuk Produk Amerika Syarikat (dan Israel), Samalah Dengan Satu Peluru Untuk Tubuh Saudaramu di Palestine “-Sheikh Yusof al-Qardawi.

Sekiranya tiada kesungguhan dari pihak umat Islam sendiri, selagi itulah saudara seagama mereka dibunuh dan dizalimi dengan sekejamnya di bumi yang terletak di dalamnya kiblat terdahulu umat Islam. Tapi sekiranya kita memiliki tangan dan keberanian Muthadar Al Zaidi, pasti kasut juga akan hinggap di muka Yahudi, di mana sahaja mereka ditemui.


Namun kiranya MAHASISWA tiada kekuatan itu, izinkan kita bertekad dengan kehadiran tahun baru, untuk tidak menghalalkan semua jenis produk Amerika Syarikat dan Israel laknatullah masuk ke dalam perut dan rumah kita.

Hidupkan kembali usaha memboikot produk Amerika Syarikat dan
Israel demi saudara seIslammu!

No comments:

Post a Comment